dimarts, 25 de maig del 2010

Sessió amb la classe 2-A

La sessió d’avui l’hem realitzat conjuntament amb les noies del grup 2A i la Begoña, ja que l’Anna no ha pogut assistir a classe.
Així doncs, ens hem adaptat a l’estructura que seguien al grup. Primer, una noia ha dut a terme la seva exposició sobre el llibre. Resulta que el llibre que han treballat en aquest grup és "Un diario de classe no del todo pedagógico" de Carmen Navarro. És un llibre que vaig llegir fa uns mesos i realment m'agrada. És una visió molt realista, des del punt de vista de l'autora, la qual narra el dia a dia a l'aula, les noves situacions, les resolucions dels conflictes. És una obra molt propera, i semblant al tipus que hem tractat nosaltres, amb les lectures de "nens de vidre" i "la niña del làpiz marrón", que m'han agradat molt pel mateix motiu: tots tres et fan implicar-te com a lector dins les situacions que es donen a l'escola.

Així, la Begoña ha escollit els temes que li semblaven més interessants de l'exposició per comentar i, entre tots, tot fent un debat, hem tret diverses conclusions.
Un dels temes que hem estat més estona parlant ha estat la relació família-escola. Cal que insistim en aquesta interacció, ja que aquest és un element essencial per assegurar el bon aprenentatge i desenvolupament dels infants. La comunicació entre aquests dos contextos fonalmentals pels nens i nenes ha de ser recíproc i actiu. Hem de lluitar per aconseguir que tant família com escola segueixin una mateixa línia respecte al creixement de l'infant. A més, aquesta comunicació ens permetrà saber més sobre l’infant i el seu entorn i així, podrem arribar a comprendre millor el seu comportament.

Un altre tema que ha sorgit ha estat les necessitats educatives especials. Una noia del grup A va fer una pregunta fa uns mesos i avui l'hem repres. La noia es questionava perquè sempre es parla d’adaptacions de les activitats i el currículum a nens que presentaven un ritme d’aprenentatge més lent, però perquè això no es fa també amb aquells que tenen molta més facilitat i lleugeresa per realitzar les activitats que els altres companys.

Entre totes hem arribat a la conclusió que de la mateixa manera que oferim solucions per a aquells nens que tenen més dificultats, també ho hem de fer amb els del cas oposat, ja que sinó correm el risc que aquests infants es desmotivin respecte les tasques i activitats.
Per això, és important que modifiquem les activitats, fent que agafin nivells de complexitat major, o bé que els donem altres menes de responsabilitats com ara ajudar als altres companys.

Durant l’ultima part de la classe, ens hem posat amb les nostres companyes de cootutories per comentar l’experiència a les escoles durant les jornades passades i a més, hem organitzat l’assignació de responsabilitats pel dia 4 de juny.
Jo he escollit danses! Posarem música en el pati de davant de l'edifici de psicologia i farem coreografies. Serà una bona festa el divendres!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada